حضور تا ظهور
از سال 260 امام حاضر است غیبت به معنای عدم رؤیت است نه عدم حضور
درباره وبلاگ


به سایت حضور خوش آمدید من را با نظرات خودتون سر فراز کنید
نويسندگان

 سخنرانی استاد فاطمی نیا با موضوع امام زمان (عج) در قرآن

سخنرانی استاد فاطمی نیا با موضوع امام زمان (عج) در قرآن به صورت صوتی آماده دانلود می باشد /

دانلود با حجم  ۷ مگابایت

 

 

ترجمه گویای صحیفه سجادیه با صدای محمد صادق کریمی

 

 

 

دانلود یکجای فایل ها به صورت فشرده (zip):
فرمت: MP3 - تعداد فایل ها: 54

 

دانلود یکجای ترجمه گویای صحیفه سجادیه - محمد صادق کریمی (حجم: 192 مگابایت)

 



ادامه مطلب ...

حتما ببینید

 

لینک دانلود

 پخش فیلمهای خصوصی و عروسی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان

پخش فیلمهای خصوصی و عروسی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و فریب افراد ساده لوح با سودای شهرت و دریافت پول، دام جدید گردانندگان این شبکه‌ها برای ترویج بی‌بند و باری است که تنها ارمغان آن برای مخاطبان متلاشی شدن کانون خانواده و به حراج گذاشتن آبروی آنهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی قبل برای اولین بار یکی از شبکه‌های ماهواره ای فارسی زبان با اجرای مسابقات رقص، آواز و پخش فیلم های خصوصی اقدام به جذب جوانان و مخاطب برای تبلیغات خود کرد. مدیران این شبکه مدعیند افراد با ارسال فیلم های خانوادگی به ویژه مراسم خواستگاری و عروسی خود می توانند هزار دلار دریافت کنند. در این میان برخی افراد ساده لوح در دام افتاده اند و برای دریافت پول فیلم های خانوادگی را به دفتر این شبکه ارسال کرده اند اما نه تنها پولی به آنها پرداخت نشده بلکه عواقب آن زندگی خانوادگیشان را دچار مشکلات مختلفی کرده است. 

رضا ــ ن یکی از جوانانی است که فیلم ازدواج خود را برای این شبکه ارسال کرده است. او پس از پخش شدن فیلمش دچار مشکلاتی شده و به پلیس مراجعه کرده است." پس از ازدواج با مشکلات مالی روبرو شدم. وقتی تبلیغ ارسال فیلم را در یکی از این شبکه ها دیدم مسئله را با همسرم درمیان گذاشتم، او مخالفت کرد اما پس از مدتی موافقت کرد و فیلم را ارسال کردیم. همه چیز زندگی مان خوب بود اما با گذشت چند روز از پخش فیلم مزاحمتها برای من و همسرم آغاز شد. دیگر خسته شده ام و می خواهم از دست مزاحمان شکایت کنم."



ادامه مطلب ...

 منجی در ادیان 

  بشر از آن هنگام كه ابتدایی ترین جوامع را تشكیل داد، همواره در درون خویش آرزومند جامعه ای آرمانی و به تبع آن شخصیتی بوده كه بتواند چنین جامعه ای را تشكیل دهد. این شخص در حقیقت همان منجی موعود است كه در ادیان و فرهنگ های اقوام و ملل مختلف با تلقی ها و نگرش های گوناگون به صورت های متنوعی معرفی شده است. 

 اندیشه تشكیل جامعه ای عاری از ظلم و ستم و تبعیض كه در آن معیارهای عالی معنوی و انسانی یا به عبارتی دموكراسی واقعی حاكم باشد، از دیرباز در ذهن بشر از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار بوده است. از زمانی كه افلاطون در آرای خویش مدینه فاضله را عنوان می كند، تا قرن ها بعد كه این اندیشه به صورت "یوتوپیا" یا شهر آرمانی در آثار نویسندگان و فلاسفه تجلی می نماید، می توان جلوه های گوناگونی از چنین تفكری را بازیافت.

به عبارتی، می توان به جرأت اذعان داشت بشر از آن هنگام كه ابتدایی ترین جوامع را تشكیل داد، همواره در درون خویش آرزومند جامعه ای آرمانی و به تبع آن شخصیتی بوده كه بتواند چنین جامعه ای را تشكیل دهد. این شخص در حقیقت همان منجی موعود است كه در ادیان و فرهنگ های اقوام و ملل مختلف با تلقی ها و نگرش های گوناگون به صورت های متنوعی معرفی شده است. در این نوشتار تلقی های مختلف اندیشه موعود ـ البته به جز آنچه در عقاید اسلامی مطرح است ـ را به اختصار بررسی و تبیین خواهیم كرد. 



ادامه مطلب ...

 امام مهدی علیه السلام در قرآن

 

بدون شک تمامی انبیای عظام و رسولان گرامی، امت های خویش را به عاقبت خوش و سرانجام پاکیزه و خرم خبر داده اند.

آنان از سوی خداوند وعده فرموده اند که روزگار آدمیان به سعادت و رفاه و خوشی و راحتی ختم خواهد شد و دوران ظلم و ستم به آخر خواهد رسید. در آن هنگام انسان های محروم حقوق خویش را باز خواهند ستاند، از چنگال فقر و محرومیت و رنج رهایی خواهند یافت، و پس از آن که محکوم و رهرو بوده اند به رهبری و زمامداری رسند ، و به فضل و عنایت الهی در زمین سروری یابند . کتاب های آسمانی آکنده از این بشارت است. و البته در تعیین مصداق آن مصلح ، عبارت ها مختلف و الفاظ متفاوت است.

قرآن مجید نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته و اراده و خواست خداوند متعال را بر این می داند که دوران حکومت شیطان به پایان رسد و بساط پیروان او برچیده شود و حتما تمام بندگان صالح خداوند در همه جای زمین به حکومت رسند و سراسر گیتی به آنان سپرده شود تا قوانین اسلام به طور کامل و همه جانبه تطبیق و اجرا و سعادت افراد بشر تضمین و تأمین گردد و هدف نهایی از زندگی تحقق پذیرد.

البته تطبیق این آیات نورانی بر وجود مقدس مهدی علیه السلام و حکومت جهانی آن حضرت تنها از راه روایات رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام امکان پذیر است و همچون بسیاری از موضوعات دیگر بدون استفاده از این بیانات نورانی، آیات قرآن خاموش و ساکتند.

بیش از یکصد و بیست آیه از آیات قرآن به مساله مهدویت تفسیر شده است که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم

ایمان به غیب                     

الم* ذالِکَ الکِتابُ لا رَیبَ فِیهِ هُدیً لِلمُتَقِین* الذِینَ یُؤمِنُونَ بِالغَیب وَ یُقِیمُونَ الصَّلوه وَ مِما رَزَقنا هُم یُنفِقُون



ادامه مطلب ...

 نقدعرفان یوگا

توصیفاتی که یوگاناندا درباره خداوند عزوجل دارد چند پهلوست.

برای نمونه خداوند نور مادی یا فیزیکی نیست، زیرا که او جسم وماده نیست، نور فیزیکی مخلوق است و هر حادثی مخلوق است. در حالی که خداوند نه مخلوق است ونه حادث.

از سوی دیگر تعبیر جسم وجان در مورد خداوند روا نیست. خداوند نه روح است و نه روح دارد. زیرا که او مانند انسان یا حیوان، یا دیگر موجودات جاندار نیست که از جسم و روح ساخته شده باشد. خداوند روح جهان هم نیست، خداوند به معنای مادی، مغناطیس عظیم هستی هم نیست.



ادامه مطلب ...

 عرفان کاستاندا عرفان کاذبی دیگر در عصر عقل و اندیشه

 

عرفان سرخ پوستي داراي يك سري اعمال مخصوصي است و طبق آموزه‌هاي مرشد به سالك انجام مي‌گيرد، تا سالك خوي مورد نظر مرشد را پيدا كرده و به اصطلاح آنان «مقدس» گردد.

اين مسلك هيچ سند و مدرك معتبري ندارد. بلكه بيشتر از طريق خاطرات و گزارش‌هايي است كه بعضي افراد از طريق سرخ پوستان نقل مي‌كنند، كه بعضاً خود آنان وجود خارجي نداشته، يا حداقل خيلي‌ها انكار نموده‌اند. اين عرفان از خرافات شكل گرفته تا واقعيت و حداقل اين كه رازآلود بوده و داراي يك سري ويژگي‌هاي مثبت و منفي است كه در ذيل به آنها اشاره مي‌كنيم:

الف ـ ويژگي‌هاي مثبت: بعضي ويژگي‌هاي مثبت را مي‌توان در اين عرفان يافت كه در زندگي مادي و معنوي، مي‌تواند مؤثر باشد.

 



ادامه مطلب ...

 از آن‌جا که در روايات، پنهان‌زيستي آن امام بزرگوار، رازي از رازهاي خــداوند سبحان دانسته شده و دربــارة چگونگي غيبت، ديدگاه‌هاي متفاوتي ذکر شده،درباره ملاقات با آن حضرت در عصر غيبت، نگاه‌هاي مختلفي ارائه شده است. دانشوران شيعه، عمر آن حضرت را به چهار دورة متفاوت تقسيم كرده‌اند.

ملاقات با حضرت مهدي (عليه السلام)

از آن‌جا که در روايات، پنهان‌زيستي آن امام بزرگوار، رازي از رازهاي خــداوند سبحان دانسته شده و دربــارة چگونگي غيبت، ديدگاه‌هاي متفاوتي ذکر شده، دربارة ملاقات با آن حضرت در عصر غيبت، نگاه‌هاي مختلفي ارائه شده است.

دانشوران شيعه، عمر آن حضرت را به چهار دورة متفاوت تقسيم كرده‌اند.

1. دوران زندگي با پدر خود؛

2. دوران غيبت صغرا؛

3. دوران غيبت کبرا؛

4. دوران ظهور.



ادامه مطلب ...
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 376
بازدید کل : 125378
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

Alternative content