حضور تا ظهور
از سال 260 امام حاضر است غیبت به معنای عدم رؤیت است نه عدم حضور
درباره وبلاگ


به سایت حضور خوش آمدید من را با نظرات خودتون سر فراز کنید
نويسندگان
پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 14:41 :: نويسنده : ali

بسم رب الهادي المهدي

چه كسي گفته صاحبم خواب است؟

چه كسي گفته است شاهيني؟

تو همان زاغ زشت بي ديني

زاغكي در لباس انسانها

دلقكي در ميان رپ خوانها

.نظر حق شده به تو چپ چپ

آبروي تو رفت با اين رپ

كافي است اين همه كلام گزاف

دهنت را ببند و شعر نباف

اين كه توهين نموديش اي پست

دهمين حجت خداوند است

دهمين نور عالمين است او

................................

 



ادامه مطلب ...

 فرض کن حضرت مهدی به تو ظاهر گردد،

ظاهرت هست چنانی که خجالت نکشی؟

باطنت هست چنانی که پسندد، تو که صاحب نظری؟

خانه ات لایق او هست که مهمان گردد؟

لقمه ات در خور او هست که نزدش ببری؟

پول بی شبهه و سالم ز همه داراییت

داری آنقدر که یک هدیه برایش بخری؟

حاضری گوشی همراه تو را چک بکند؟

با چنین شرط که در حافظه، دستی نبری؟

واقفی بر عمل خویش تو بیش از دگران،

می توان گفت تو را شیعه اثنی عشری؟

جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 19:55 :: نويسنده : ali

از بیانات مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه ای

 

 امتیاز معرفت شیعى به امام زمان نسبت به دیگران

البته اعتقاد به ظهور مهدى در دورانى از تاریخ ، مخصوص شیعه نیست؛ همه‏ى مسلمانان، اعم از شیعه و سنى به این معنا معتقدند؛ بلكه غیرمسلمانان هم به یك صورت معتقدند . منتها امتیاز شیعه در این است كه این شخصیت نجات‏بخش بشریت را با نام و نشان و خصوصیات مى‏شناسد و معتقد است او همواره براى دریافت دستور الهى ، حاضر و آماده است. هر وقت پروردگار عالم به او دستور دهد، او آماده‏ى شروع آن كار عظیمى است كه بناست بشریت و تاریخ را متحول كند. " 1 ".

مهدى موعود (عج) ، نقطه‏ى توجه عشق شیعه

كسانى كه این قضایا [خصوصیات مهدى موعود] را با خبرهاى صادق و موثق نقل كرده‏اند، همه‏ى این‏ها براى ما روشن است. لذا ما مى‏دانیم كه عشق ما، دل ما و ایمان ما متوجه و متعلق به كیست. " 2 ".

معرفت شیعى به امام عصر (عج) ، احیاى رابطه‏ى عمیق معنوى

فرقى كه ما شیعیان با دیگران و بقیه‏ى فرق اسلامى و غیراسلامى داریم، این است كه ما این شخص عظیم و عزیز را مى‏شناسیم ، اسمش را مى‏دانیم، تاریخ ولادتش را مى‏دانیم، پدر و مادر و آباء و اجداد عزیزش را مى‏شناسیم و قضایایش را مى‏دانیم ؛ ولى دیگران این‏ها را نمى‏دانند. آن‏ها عقیده پیدا نكردند یا باخبر نشدند و نمى‏دانند؛ ولى ما مى‏دانیم. تفاوت این جاست. به همین دلیل است كه توسلات شیعه ، زنده‏تر و پرشورتر و بامعناتر و باجهت‏تر است. " 3 ". 

 سالروز رحلت آیت الله بروجردی مرجع عالیقدر جهان تشیع :

11 فروردین سال 40 و در زمان رحلت آیت الله بروجردی محمد رضا پهلوی در پیام تسلیتی ، درگذشت ایشان را به آیت الله حکیم در عراق تسلیت گفت و اسناد منتشر شده بعدی هم نشان از جریانی سیاسی داشت که آن پیام هم در ذیل آن معنا می یافت .
کد خبر: ۲۳۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
 
امروز سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله بروجردی مرجع تمام و عالیقدر جهان تشیع است . ایشان در چنین روزی در سال 1340 دارفانی را وداع گفته و با رحلت ایشان ثلمه ای بر مرجعیت شیعه وارد شد . جریانات سیاسی آن روزگار نیز بسیار کوشیدند جای خالی آیت الله بروجردی همچنان در ایران خالی بماند . 

به گزارش «تابناک »،  با رحلت آیت الله بروجردی که در آن زمان مرجعیت عام جهان تشیع بودند ، تلاش های بسیاری شد که در مرحله اول مرجع عامی در جهان تشیع مطرح نگردد و ثانیا در صورت مطرح شدن مرجع عام این مرجعیت در خارج از ایران و در سرزمین دیگری حضور داشته باشد و در واقع مرجعیت شیعه را قم به نجف منتقل شود تا هیچگاه خطری را از ناحیه مرجعیت شیعه احساس نکند.

بر اساس اسنادی که از سیستم های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم سابق باقی مانده است این مساله به خوبی نشان داده شده است که بنا بر این بوده است که زمینه بر جانشینی هر کسی به غیر از حضرت امام (ره ) و حتی المقدور در خارج کشور مهیا شود . که البته هیچگاه این گونه نشد. حتی در پیام تسلیتی که محمد رضا پهلوی به مناسبت رحلت آیت الله بروجردی در رادیو خواند خطاب پیام تسلیت وی آیت الله حکیم در عراق بود  و نه روحانیت و حوزه های علمیه ایران  .............................


ادامه مطلب ...
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 17:10 :: نويسنده : ali

بسم الله....

سلام دوستانم

دم عیدی برایتان داستانک زیبایی آورده ام. بخوانید و سعی کنید بی تفاوت نباشید:

ســـینِ هفـــتم

پسرک بقچه تغذیه ی همیشگی اش را از دست بی بی گرفت و بره ها و بزغاله هایش را به بیرون "هی" کرد.

نه پدری داشت و نه مادری و حتی نه مادر بزرگی. از نوزادی در خانه ی بی بی بود و همه ی زندگی اش هم او.

ساده ترین لباس های روستایی، همان ها که بقیه ی کودکان روستا کهنه کرده بودند را به تن داشت.

در کوچه ها ی روستا هیچکس نبود. انگار همه مرده بودند.

اما صدای مردم روستا از خانه هایشان شنیده می شد. صدای تلویزیون هم.



ادامه مطلب ...

 

تولدی جدید در راه است!

 


 

 

 

خانه تکانی

 

در هر قوم و ملیتی، برای پیشواز و استقبال از سال نو آداب خاصی وجود دارد و همیشه بنا بر رسوم و آئین های نوروزی که از روزگاران کهن از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته و به یادگار مانده است، اقداماتی انجام می شود که به نوعی نوید بخش  و پیام رسان این ارمغان است که  سال پایان یافت و آغاز تولدی جدید در راه است.

 استقبال سال نو از دیرباز، با برنامه های مختلفی آغاز می شود و خانه تکانی از جمله سنت های پسندیده ی ملی و مذهبی است كه سالیان سال است در فرهنگ و تمدن دیرین ما ایرانیان رواج دارد  و با وجود فراز و نشیب‌های تاریخ چند هزار ساله، همچنان به قوت خود باقی مانده است.

بعضی از رسم ها در طول تاریخ محو می شوند اما بعضی رسوم مثل سنت خانه تکانی نه تنها محو نمی شوند بلکه ارزش آنها روز به روز نیز بیشتر می شود. به تازگی این سنت، به عنوان یکی از مراحل جشن نوروز، علاوه بر خانه ها  به اماکن عمومی(پارک ها و خیابان های شهر)  و محل کار نیز سرایت کرده که نشان دهنده گسترده شدن این سنت در جنبه های مختلف زندگی مدرن امروز است. خانه تکانی درهیچ جای دنیا به این شکل پررنگ نیست، از این روی است که بزرگداشت آئین های ملی و احترام به هویت ملی و فرهنگی ما با انجام این سنت، پررنگ تر می شود.

ما ایرانیان، خانه تکانی، را اولین مشخصه  و نمادی از  نزدیک شدن به سال نو و روزهایی دیگر می پنداریم. این سنت دیرینه، اما  جاری در فرهنگ ما به همراه دیگر آداب نوروزی ، در روزهای پایانی سال، رسوم  ارزشمندی هستند  که از تازگی بهار الگو گرفته و در تمامی ابعاد روحی و جسمی زندگی افراد تاثیر بسزایی می گذارند.

 



ادامه مطلب ...

 

 ثواب نماز جماعت

 

چه خوش است نمازها را به جماعت بخوانیم، دوستان تو این بخش من اهمیت، ثواب و آثار نماز جماعت رو براتون نوشتم. امیدوارم با خوندن این مطالب شما هم جزء نماز جماعت گزاران باشید. که به نظر من خیلی ثواب داره، و حتی با این کار میتونیم آخرتمون رو تضمین کنیم. خب بریم سراغ مطالب ارزشمندی در این مورد.

 

 

اهمیت نماز جماعت در روایات مختلف

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: به خاطر انجام دادن هفت کار، جبرییل آرزو داشت کاش از فرزندان آدم(ع) بود، یکی از آن کارها، خواندن نماز با جماعت است.

ربیع بن خیثم با آن که فلج شده بود از نماز جماعت دست بر نمی داش، هر روز دست او را می گرفتند و او پای بر زمین می کشید و خود را به نماز جماعت می رساند. شخصی به او گفت: اگر در خانه نماز بخوانی بهتر است و بر تو حرجی نیست. ربیع گفت: هر کس صدای (حی علی صلاه) راشنید لازم است که اجابت کند، اگرچه در رفتن به زحمت بیفتد.

رسول خدا(ص) فرمودند: خدای متعال می فرماید: ای امت محمد در هر جا که هستید با گروهی از مردم به نماز جماعت مشغول شوید.

لقمان به فرزندش فرمود: پسرم نماز را به جماعت بخوان اگر چه روی نیزه باشد.

امام صادق(ع) فرمودند: نخستین جماعتی که برگزار شد، روزی بود که رسول خدا(ص) داشت نماز می خواند و علی بن ابی طالب امیر المومنین(ع) همراه آن حضرت بودند.



ادامه مطلب ...

 تبیین نظریه ولایت فقیه امام خمینی در جلسه درس سید حسن نصرالله

*

سیدحسن نصرالله در سومین جلسه تبیین نظریه ولایت فقیه به بررسی اندیشه‌ سیاسی امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: از دیدگاه امام خمینی‌(ره) منظور از راویان حدیث در بحث ولایت، علمای مجتهد هستند.

 اهم اظهارات سید‌حسن نصر‌الله به این شرح است:

در زمان غیبت امام عصر(عج)، مسئولیت هدایت و ولایت و سرپرستی مسلمین بر عهده ولایت فقیه است.



ادامه مطلب ...

کی گفته من بابا ندارم

 علیرضا احمدی روشن

علیرضا میگه باباش از طرف خدا به ماموریت رفته ، گرچه حتی پریشب از مادرش سراغ بابا رو میگرفت……
مادرش میگفت که بیست روز پیش ، مصطفی خواب دیده بود که حضرت آقا بالای یک تپه روی سرش دست کشیده…..

 



ادامه مطلب ...

 

اکران گسترده فیلم ضد ایرانی "سنگسار ثریا" 

فیلم ضد ایرانی ‏-‏ اسلامی سنگسار ثریا در ارتباط با به اصطلاح نقض حقوق بهائی ها در ایران ساخته شده



 

 


این فیلم كه ساحت مقدس اسلام و قرآن را مورد اهانت قرار داده ، به كارگردانی سیروس نورسته و تهیه استفان مك ایویتی درسال ‏2008‏ در آمریكا ساخته شده است ‏.‏ برخی منابع اینترنتی هم از تهیه این فیلم در اردن خبر دادند‏.‏

نورسته این فیلم نامه را برپایه كتابی با همین عنوان كه فریدون صاحب جم آن را ‏15‏ سال پیش نوشته بود، ساخته است ‏.‏
     در این فیلم كه بخش اعظم آن به فارسی و با زیر نویس انگلیسی است، چند چهره ایرانی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران مقیم آمریكا همچون شهره آغداشلو ، پرویز صیاد، ویدا قهرمانی، علی پورتاش، محمد یزادنی و نوید نگهبان ایفای نقش می كنند‏.‏
     موضوع فیلم ماجرای به اصطلاح سنگسار و توطئه آمیز یك زن ایرانی در روستایی دورافتاده به نام كوهپایه در جنوب ایران است كه در سال ‏1367‏ اتفاق افتاده است‏.‏



ادامه مطلب ...

 پاسخ: 

این قبیل کارها اموری برای دفع بلا و چشم زخم محسوب می شود ؛ در نتیجه بد نیست ابتدا به اصل مساله چشم زخم نگاهی دقیق بیندازیم :
در عصر پیامبر(ص) میان قبیله بنی اسد بد چشمانی بودند که چشمان شان اثرات به خصوصی در اشیا می‏نهاد. اینان تصمیم گرفتند با چشم خویش پیامبر را صدمه و زیان بزنند که آیه: «و إنْ یکاد الّذین...»(1) نازل شد.
در هر حال اصل تاثير گذاري چشم امري حقيقي است، چنان كه حضرت یعقوب به فرزندانش فرمود: «ای فرزندانم! از یک در داخل نشوید و از درهای گوناگون وارد شوید».(2) مفسران نقل نموده‏اند که وي بیم آن داشت که مردم به فرزندانش رشک برده و مورد چشم زخم واقع شوند، زیرا احتمال می‏داد که وقتی یازده برادر جوان و رشید با هم وارد بر عزیز مصر شوند، مورد چشم زخم قرار گیرند.(3)
امیرمؤمنان می‏فرمایند: «چشم زخم حق است . توسّل به دعا برای دفع آن نیز حق است».(4)
حقیقت این مسئله از دیدگاه دانش بشری به طور دقیق و کامل مشخص نمی‏باشد،اما نظریه هایی ابراز شده ، از آن جمله بعضی از دانشمندان معتقدند در برخی از چشم‏ها نیروی مغناطیسی خاصی نهفته است که کارآیی زیادی دارد، حتی با تمرین و ممارست می‏توان آن را پرورش داد. اگر چه مسئله از جهت علمی کاملاً روشن نباشد، اما جایی برای انکار اصل این عامل وجود ندارد . اما مهم راه كارهاي مقابله با اين امر خطرزا است .
در روایات وارد شده که پیامبر برای دفع اين خطرات از امام حسن و امام حسین(ع) این دعا را خواندند: «أعیذکما بکلمات التامة و أسماء اللَّه الحسنی کلّها عامة، مِن شر السامة و الْهامة، و مِن شرِّ کل عینٍ لامة، و مِن شر حاسدٍ إذا حسد؛
شما را به کلمات تامه و اسمای حسنای خداوند از شر مرگ و حیوانات موذی و هر چشم بد و حسود آن گاه که حسد ورزد می‏سپارم».(5)
 

 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 162
بازدید ماه : 161
بازدید کل : 125163
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

Alternative content