حضور تا ظهور
از سال 260 امام حاضر است غیبت به معنای عدم رؤیت است نه عدم حضور
درباره وبلاگ


به سایت حضور خوش آمدید من را با نظرات خودتون سر فراز کنید
نويسندگان
دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 8:52 :: نويسنده : ali

|گفت‌وگو با مهندس سید مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره‌ی فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با مفاسد اقتصادی به مناسبت سالروز صدور آن|
http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif صدور فرمان ۸ ماده‌ای در چه بستر زمانی صورت گرفت و شرایط آن زمان چه تأثیری بر این دستور رهبر انقلاب گذاشت؟
برای پاسخ به این سؤال باید از شرایط اول انقلاب شروع كنیم. شرایط زمان جنگ به گونه‌ای بود كه گرایش به دنیا در میان بسیاری از مردم و مسئولین یك عیب تلقی می‌شد. اما با پایان گرفتن دفاع مقدس و آغاز روند جدید سیاسی و اقتصادی در كشور، رهبری نسبت به بروز تغییرات محسوس در سبك زندگی مسئولین احساس خطر كردند. شرایط هم به نوعی بود كه امكان این تغییر وجود داشت. ایشان از همان زمان هشدارهایی بسیار جدی راجع به پرهیز از دنیاگرایی به مسئولان دادند و تأكید كردند كه مواظب باشید چرب و شیرین دنیا لابه‌لای دندان‌هایتان مزه نكند. توصیه‌های مكرر ایشان به سالم زندگی‌كردن، ساده‌زیستی، پرهیز از اسراف و اشرافی‌گری و فراموش نكردن سبك زندگی شبیه مردم در این راستا بود.



دغدغه‌ی دیگر رهبر انقلاب این بود كه نكند در این اوضاع، پیشرفت كشور مقدم بر عدالت شود و عدالت به حاشیه رانده شود. بنابراین همواره در آن سال‌ها بر این مسأله تأكید می‌كردند. جالب این‌جاست كه دغدغه‌ی مردم هم در آن سال‌ها همین مسأله بود. در یك پیمایش آماری ملی كه دولت جمهوری اسلامی در سال ۸۰ انجام داد، اولین مطالبه‌ی مردم به مسائل اقتصادی بازمی‌گشت. رهبر معظم انقلاب با توجه این مطالبه‌ی مردمی، شعار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را كه خواسته‌ی مردم بود مطرح كردند و فرمان ۸ ماده‌ای را به سران قوا صادر كردند. بنابراین چنین شرایطی فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب صادر شد؛ فرمانی كه منجر به تشكیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد و جلساتی توسط سران سه قوه تشكیل شد، اگرچه این جلسات نتوانست انتظارات را به نحو احسن برآورده كند.



ادامه مطلب ...

قال رسول الله (ص) : الائمة من بعدی اثنا عشر بعدد نقباء بنی اسرائیل ؛ یعنی ائمه بعد ازمن 12 نفر به تعداد نقباء اسرائیل می باشند

 این حدیث با این  مضمون در منابع اهل سنت فراوان آمده که از آن جمله است :بخاری در التاریخ الکبیر ج1ص446 رقم 1426 وج8 ص 410و411 رقم 3520 وابن حیان در کتاب الثقات ج 7ص242 وصحیح مسلم ج4 ص100و101 ح5و10 واحمد بن حنبل در مسند ص 411و 412و 415و 417 و 427و  435

بزرگواری بفرمایید و نام این 12نفر را نام ببرید؟


در بعضی از احادیث اشاره شده که خلافت تا روز قیامت ادامه دارد . اگر این احادیث را به حدیث ثقلین رجوع بدهیم (که اشاره دارد بر جدا ناپذیری قرآن وعترت از هم تا روز قیامت)می بینیم آن ائمه دوازده گانه که همین عترت هستند تا روز قیامت وجود دارند.

ایضا در کتاب ینابیع المودة ج2 ص 216 آمده است که پیامبر فرموده : انا سید النبیین و علی سیدالوصیین، إن اوصیائی بعدی إثنا عشر اولهم علی و آخرهم القائم المهدی .من سد انبیا هستم و علی سید اوصیا  بدانید که اوصیای من 12 نفرند اولین آنان علی و آخرینشان مهدی می باشد .

 پس پیامبرهم آنان را مشخص کرد.

همچنین حافظ ابو نعیم در حلیة الأولیاء ج1 ص 86 در ترجمه علی بن ابی طالب از ابن عباس نقل می کند که رسول الله فرمود : من سره أن یحیی حیاتی و یموت مماتی ویسکن جنة عدن غرسها ربی فلیوال علیا من بعدی ، و لیوال ولیه ، و لیقتد بالأئمة من بعدی فإنهم عترتی خلقوا من طینتی رزقوا فهما و علما و ویل للمکذبین بفضلهم من أمتی القاطعین فیهم صلتی لا أنالهم الله شفاعتی.

هر کس دوست دارد زندگی کند مانند زندگی من و بمیرد مانند مردن من و در بهشت زندگی کند پس علی را به عنوان سرپرست بعد از من بپذیرد و همچنین جناشین او را بپذیرد و به امامان بعد از من اقتدا کند که انان عترت من هستند از سرشت من خلق شده اند و و فهم و علم را خداوند به آنان داده است و وای بر حال کسانی از امت من که فضل و مقام آنان را منکر شود شفاعت من شامل آنان نخواهد شد .

  دوباره می پرسم بزرگواری بفرمایید و نام این 12نفر را نام ببرید

رژیم کانادایی 15 روزه

 

رژیم ۱۵ روزه کانادایی

رژیم بدون کوچکترین تغییری باید انجام بشه و اگه حتی یه آب نبات خوردید رژم رو قطع کرده دو ماه بعد شروع کنید اثر رژیم تا یک ساله ...

رژیم ۱۵ روزه کانادایی

روز اول

صبحانه : یک فنجان قهوه + یک حبه قند

ناهار : 2 عدد تخم مرغ سفت آب پز + اسفناج پخته + 1 عدد گوجه فرنگی

شام : 300 گرم گوشت پخته یا کبابی  + کاهو + آب لیمو ترش

.........

 



ادامه مطلب ...

 

 ثواب نماز جماعت

 

چه خوش است نمازها را به جماعت بخوانیم، دوستان تو این بخش من اهمیت، ثواب و آثار نماز جماعت رو براتون نوشتم. امیدوارم با خوندن این مطالب شما هم جزء نماز جماعت گزاران باشید. که به نظر من خیلی ثواب داره، و حتی با این کار میتونیم آخرتمون رو تضمین کنیم. خب بریم سراغ مطالب ارزشمندی در این مورد.

 

 

اهمیت نماز جماعت در روایات مختلف

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: به خاطر انجام دادن هفت کار، جبرییل آرزو داشت کاش از فرزندان آدم(ع) بود، یکی از آن کارها، خواندن نماز با جماعت است.

ربیع بن خیثم با آن که فلج شده بود از نماز جماعت دست بر نمی داش، هر روز دست او را می گرفتند و او پای بر زمین می کشید و خود را به نماز جماعت می رساند. شخصی به او گفت: اگر در خانه نماز بخوانی بهتر است و بر تو حرجی نیست. ربیع گفت: هر کس صدای (حی علی صلاه) راشنید لازم است که اجابت کند، اگرچه در رفتن به زحمت بیفتد.

رسول خدا(ص) فرمودند: خدای متعال می فرماید: ای امت محمد در هر جا که هستید با گروهی از مردم به نماز جماعت مشغول شوید.

لقمان به فرزندش فرمود: پسرم نماز را به جماعت بخوان اگر چه روی نیزه باشد.

امام صادق(ع) فرمودند: نخستین جماعتی که برگزار شد، روزی بود که رسول خدا(ص) داشت نماز می خواند و علی بن ابی طالب امیر المومنین(ع) همراه آن حضرت بودند.



ادامه مطلب ...

 

 فضیلت نماز اول وقت و ثواب نماز جماعت

 

شیعیان ما را به مواظبت نمودن نماز اولوقت امتحان نمایید.

در روایتی نقل شده است که حضرت عزرائیل (ع) فرمود:

« هر کس بر نماز اولوقت مواظبت نماید من خودم هنگام مرگ شهادتین را بر زبانش جاری می سازم. خودم شیطان را از او دور می سازم.»

 

 

ثواب نماز جماعت

روزی بعد از نماز ظهر جبرئیل(ع) با هفتاد هزار ملک بر پیامبر- صلی الله علیه و آله- نازل شد و عرض کرد:

پروردگارت ترا سلام می رساند و دو هدیه برایت فرستاده « مضمون روایت»: یکی سه رکعت نماز وتر(دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر که بعد از نماز شب خوانده می شود) و دیگری نماز جماعت.

پیامبر- صلی الله علیه و آله- فرمودند: ثواب نماز جماعت چه قدر است؟

جبرئیل(ع) عرض کرد:.................................



ادامه مطلب ...

 تبیین نظریه ولایت فقیه امام خمینی در جلسه درس سید حسن نصرالله

*

سیدحسن نصرالله در سومین جلسه تبیین نظریه ولایت فقیه به بررسی اندیشه‌ سیاسی امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: از دیدگاه امام خمینی‌(ره) منظور از راویان حدیث در بحث ولایت، علمای مجتهد هستند.

 اهم اظهارات سید‌حسن نصر‌الله به این شرح است:

در زمان غیبت امام عصر(عج)، مسئولیت هدایت و ولایت و سرپرستی مسلمین بر عهده ولایت فقیه است.



ادامه مطلب ...

 کد خبر : 23275


 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز؛ یک پژوهشگر عربستانی با انتشار مقاله ای در القدس العربی مفتی های وهابی و شیعیان در عربستان با یکدیگر مقایسه کرد و صدور فتواهای افراطی از سوی مفتی های وهابی را عامل اختلافات مذهبی و تفرقه در این کشور برشمرد.

دکتر "مضاوی الرشید" نویسنده و پژوهشگر عربستانی با انتشار مقاله ای در روزنامه القدس العربی به مقایسه مفتی های وهابی و شیعه در این کشور پرداخته و آورده است که مفتی های اهل تسنن عربستان با سخنرانی هایشان به تفرقه افکنی و صدور فتواهای افراطی اقدام می کنند و مسئول اختلافات مذهبی در ای کشور هستند.

الرشید در مقاله خود به بهار عربی در منطقه اشاره می کند و می افزاید: بهار عربی زمینه را برای به وجود آمدن درگیری های خونین میان رژیم های سرکوبگر و ملت ها را فراهم کرد؛ ملتهایی که پس از چندین دهه به حاشیه رانده شدن و تحمل انواع ظلم؛ خواستار آزادی، عدالت و بخش هایی از ثروت های کشورهایشان هستند.

وی تاکید می کند: جدای از بهانه های رژیمهای سرکوبگر برای ظلم علیه ملت هایشان تحت عناوین مختلف، مشاهده می کنیم که بیشتر ملت های عرب در سایه وجود رژیمهایی زندگی کرده اند که از ابتدایی ترین حقوق اولیه بشر محروم بوده، و این رژیم ها همواره امنیت و بقای خودشان را بر حقوق مردم ترجیح داده اند.

مضاوی الرشید خاطرنشان کرد: عربستان نیز از این وضعیت مستثنی نبوده است. زیرا در منطقه الشرقیه اعتراضاتی به وقوع پیوست که آخرین نمونه آن حوادث العوامیه بود؛ علت اصلی وقوع آن سرکوب و به حاشیه راندن برنامه ریزی شده شیعیان از سوی نظام آل سعود بود. به دنبال این حوادث آل سعود، بدون ذکر نام ایران، این کشور را به دست داشتن در این حوادث متهم و آن کشور را مسئول تحریک افکار عمومی شیعیان این منطقه معرفی کرد.

 

 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 144
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 125145
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

Alternative content