حضور تا ظهور
از سال 260 امام حاضر است غیبت به معنای عدم رؤیت است نه عدم حضور
درباره وبلاگ


به سایت حضور خوش آمدید من را با نظرات خودتون سر فراز کنید
نويسندگان

 

دعای وزیر اطلاعات در کنار خانه حضرت زهرا چه بود

دعای وزیر اطلاعات در کنار خانه حضرت زهرا چه بود
ایران > سیاست  - همشهری آنلاین:
حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات که نوروز امسال توفیق تشرف به سرزمین وحی را پیدا کرده است، به طور ویژه به زیارت مسجدالنبی مشرف شد و ساعتی را در کنار بیت حضرت زهرا سلام الله علیها به راز و نیاز پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، دولت سعودی بخاطر مسئولیت خاص حجت‌الاسلام مصلحی زمینه تشرف وی به مسجدالنبی به صورت ویژه را فراهم کرد.

مصلحی که ساعتی در خلوت مسجدالنبی توانست در کنار بیت حضرت زهرا به راز و نیاز بپردازد، به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج گفت: در این مکان شریف برای تعجیل در ظهور و فرج آقا امام زمان(عج) و نصرت و پیروزی اسلام و مسلمین دعا کردم.

وی افزود: دیگر دعای من به نتیجه رسیدن بیداری اسلامی و پیروزی و دستیابی به اهداف بلند مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی بود.

 

پدر شهید احمدی روشن در راهیان نور  

پدر شهید مصطفی احمدی روشن عصر جمعه وارد اهواز شد و ضمن حضور در معراج شهدای تازه تفحص شده پادگان شهید محمودوند، به صحبت درباره شهدا و آرمانهای وی برای زائرین راهیان نور پرداخت.

 

وی ضمن زیارت ۲۲ شهید تازه تفحص شده جنگ تحمیلی در جمع خادمین شهدا و زائران پادگان شهید محمودوند با اشاره به شور و شوق جوانان و نوجوانان نسبت به افکار و فرهنگ شهدا، آنها را فرزندان و پسران خود به منزله شهید مصطفی احمدی روشن دانست و افزود: در این مدتی که مصطفی به شهادت رسیده در هر جای ایران که حضور پیدا کردم بیشتر جوانان و نوجوانان به من لطف داشتند و من وظیفه خود می دانم که افکار و فرهنگ شهدا را به ایشان منتقل کنم.



ادامه مطلب ...

 

دو روز پیش؛

شفا یافتن عالم سنی در حرم امام رضا علیه السلام

عالم سنی که از بیماری قلبی رنج می برد، دو روز پیش در حرم مطهر امام رضا علیه السلام شفا یافت.

 

 

 

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، یکی از خادمان بخش فرهنگی حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام در تماسی با خبرنگار ما، گفت: «مولوی «سلطان محمد» از علمای سرشناس اهل سنت افغانستان که در شهر هرات سکونت دارد و از بیماری قلب رنج می برد، در حرم امام رضا علیه السلام شفا گرفت.»
وی در ادامه افزود: «این عالم سنی مذهب، عضو شورای هفت نفره افتاء افغانستان است و همزمان خطیب جمعه شهر هرات نیز به شمار می رود. او که پیرو مذهب حنفی است، چند ماه پیش به بیماری انسداد عروق (بسته شدن رگ های قلب) دچار شد و همه پزشکان وی را جواب کردند اما به گفته خودش، در خواب، امام رضا علیه السلام را رؤیت کرد و آن حضرت او را توصیه کرد که به حرم ایشان بیاید و شفای خود را بگیرد.»
مولوی «سلطان محمد» می گوید: «از خواب که بیدار شدم، ابتدا فکر کردم که هذیان دیده ام لذا تصمیم گرفتم برای درمان به پاکستان سفر کنم اما هنگامی که برای بار دوم به خواب رفتم، یک بار دیگر امام رضا به خواب من آمد و دوباره به من توصیه کرد که به حرمشان بروم تا شفا بگیرم. در خواب، امام رضا را با لباس سبز رنگ و بلندی مانند دشداشه عربی رؤیت کردم. ایشان بسیار زیبا و خوش سیما بودند.»
این عالم اهل سنت افغانستان می افزاید: «فردای آن روز که آن خواب را دیدم، برای دوستان و اطرافیان خودم تعریف کردم. بسیاری از شیوخ نزدیک به من، مرا مورد حمله قرار داده و گفتند "تو مشرک شده ای"، اما من که آن خواب را دو بار دیده بودم، تصمیم قاطع گرفتم که به ایران سفر کنم و به زیارت امام رضا بیایم. بالاخره قسمت شد و با یک کاروان از زائران افغانی شامل 168 نفر به مشهد سفر کردیم.»
وی می افزاید: «اولین بار که به حرم رفتم، با اینکه تاکنون این مکان را ندیده بودم، اما به چشمانم غریب نمی آمد و برخی بخش های حرم را دقیقا در خواب رؤیت کرده بودم. حتی آن محلی که امام را دیده بودم را دیدم. 3 روز از حرم خارج نشدم و به نماز، دعا، راز و نیاز سر کردم. بعد از 3 روز هم کاروانی هایم که از بیماری من خبر داشتند به سراغم آمدند و خواستند مرا نزد پزشکان ببرند اما من حاضر نمی شدم بروم زیرا ایمان داشتم که شفا گرفته ام. با اصرار آنان ابتدا به آزمایشگاه و سپس نزد پزشکان رفتم. آنها گفتند هیچ اثری از بیماری در تو وجود ندارد.»
گفتنی است، مولوی «سلطان محمد» قصد دارد جمعه این هفته به مشهد مقدس سفر کند تا با علما و مراجع تقلید شیعه دیدار و گفت وگویی انجام دهد./abna

 

معاویه رقیب پیدا کرد؛
 

نماز جمعه باید شنبه برگزار شود!
دولت جمهوری آذربایجان با صدور توصیه نامه ای برای مساجد این کشور، خواستار برگزاری نماز جمعه در روز شنبه شده است.
 
 
 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز،با توصیه اخیر "کمیته دولتی امور دینی" جمهوری آذربایجان به دینداران، نارضایتی مجدد بین دینداران و حکومت آذربایجان بیش از پیش عمیق‌تر شد. بر اساس توصیه کمیته مزبور، نمازهای جمعه خوانده شده در مساجد، باید روز شنبه خوانده شود.
علت این توصیه اینگونه توجیه می‌شود که چون روز جمعه، روز کاری در آذربایجان می‌باشد، برگزاری نماز جمعه در آهنگ کارها مانع ایجاد می‌کند.
کمیته دولتی برای تحقق این توصیه، دست به اقدامات عملی نیز زده است. بدین گونه که هفته پیش به "مسجد مشهدی داداش" یادداشت ویژه فرستاده است.
در خصوص خودداری از برپایی نماز جمعه در خارج از مسجد می‌باشد.
به گفته حاج شاهین حسنلی، امام جماعت این مسجد، هر هفته 2000 تا 2500 نفر در نماز جمعه مسجد مشهدی داداش شرکت می‌کنند.
گوندوز اسماعیل اف مدیر شعبه نهادهای دینی کمیته دولتی امور دینی آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری آپای این کشور می‌گوید، نمازگزاران باید نماز را در داخل مسجد بجا بیاورند.
این توصیه به هیچ وجه با واقعیات تطابق ندارد. دست کم، نام جمعه روی این نماز است. توصیه به برپایی آن در روز شنبه یا از بی سوادی توصیه کنندگان آن خبر می‌دهد و یا اقدامی است در جهت تعمیق بحران ایجاد شده در زمینه مسائل دینی در جامعه، چرا که در این اواخر بازداشت دینداران، تخریب مساجد و ممنوعیت ایجاد شده برای حجاب، باعث عصبانیت دینداران شده است.
اجبار دینداران به برپایی نماز جمعه در روز شنبه به معنای این است که حکومت آذربایجان در صدد رویارویی با دینداران است، چرا که راه دیگری برای دینداران باقی نمی‌ماند.
بیش از 90 درصد جمعیت جمهوری آذربایجان را مسلمانان تشکیل می‌دهند اما مدتی است که دولت باکو با نزدیکی بیشتر به صهیونیست‌ها، اسلام ستیزی در این کشور را در پیش گرفته و تلاش دارد با از بین بردن مساجد و بازداشت دینداران این کشور، به مقابله با اسلام برخیزد که این موضوع واکنش تند مسلمانان را در پی داشته است./ obama
 

درخواست مفتی وهابی 

مفتی وهابی: «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» برای پادشاهی لیاقت ندارد و من باید حاکم شوم
شیخ «عبدالمجید اللحیدان» مفتی سرشناش وهابیت و عضو هیئت علمای حکومت سعودی در اظهاراتی بی سابقه «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان را به باد انتقاد گرفت.

 

 

 


به گزارش سرویس دینی جام نیوز؛شیخ «عبدالمجید اللحیدان» مفتی سرشناش وهابیت و عضو هیئت علمای حکومت سعودی در اظهاراتی بی سابقه «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان را به باد انتقاد گرفت.

وی که در شبکه ماهواره ای "المجد" وابسته به وهابیون سعودی سخن می گفت، در ادامه افزود: ما به عنوان شیوخ سلفی تصمیم ملک عبدالله در مورد دادن حق رأی و حضور و نیز شرکت در انتخابات مجلس و شورای شهر به زنان سعودی را به شدت محکوم می کنیم.

اللحیدان همچنین افزود: ملک عبدالله اعلام کرد که با شیوخ و اعضای هیئت علما برای گرفتن این تصمیم مشورت کرده اما بنده اعلام می کنم که این ادعا دروغ است، البته آرزوی من و دیگر اعضای هیئت علما این بود که با ما در این مورد مشورت شود. تصمیم گرفته شده تنها نظر پادشاه است و نه رأی شیوخ سلفی زیرا ما حضور و مشارکت زنان در فعالیت های عمومی را حرام می دانیم.

«عبدالمجید اللحیدان» در ادامه گفت: من اعلام می کنم که هیچ اطلاعی از تصمیم ملک عبدالله مبنی بر اعلام این قوانین جدید در مورد زنان نداشتم. من هم سخنان وی را مانند مردم از تلوزیون شنیدم.

این مفتی سرشناس وهابی افزود: بنده معتقدم ملک عبدالله با صدور این قوانین جدید، دیگر صلاحیت حکومت بر سعودی را ندارد زیرا او در واقع در برابر فشارهای سیاسی و درخواست کنندگان این قوانین، کوتاه آمد. بنده خودم را بهترین فرد برای حکومت داری در این کشور می دانم.

گفتنی است کارشناسان مسائل سیاسی عربستان سعودی پیش بینی کرده اند که این اظهارات شیخ «عبدالمجید اللحیدان» با انتقاد و برخورد شدید حاکمیت سعودی مواجه شود.

 

 فتاوای عجیب وهابیت 

 

فتوای عجیب مفتی وهابی: دیدن چهره نامزد از اینترنت حرام است

مفتی وهابی در یک فتوایی عجیب اظهار کرد که دیدن چهره نامزد از اینترنت حرام است

 


 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز؛شیخ "عبدالمحسن عبیکان" در این باره گفت: در گذشته اجازه داده بودم که مرد چهره نامزد خو را از طریق اینترنت ببیند اما اکنون به این نتیجه رسیدم که امکان دارد مرد ضعیف النفس باشد و در صورت ازدواج نکردن با آن دختر، از عکس او در فضای اینترنت سوءاستفاده کند بنابراین نظر قبلی خود را پس می گیرم و ارتباط از طریق اینترنت بدین شکل را حرام اعلام می‌کنم.
وی در ادامه افزود: هنگامی که از من پرسیدند آیا جایز است که از طریق یاهو مسنجر چهره نامزد را دید یا خیر، چنین گفتم که اساسا دیدن چهره دختر پیش از ازدواج با هدف ازدواج حق مسلم مرد است و کار حلالی به شمار می‌رود و در سنت نبوی نیز چنین آمده اما اگر قرار باشد از طریق اینترنت موجب سوءاستفاده و نشر فحشا شود، بنابراین حرام است.
گفتنی است به رغم صدور چنین فتوایی اما به دلیل برخی عادات بسیار سنتی و رادیکال موجود در عربستان سعودی که گاهی حتی مانع دیدن چهره دختر پیش از ازدواج می‌شوند، طی چند سال اخیر بسیاری از پسران از طریق اینترنت چنین کاری می‌کردند.
در‌ گذشته یعنی پیش از دسترسی افراد به اینترنت، پسران عربستانی تنهای برای دانستن چگونگی چهره دختری که می‌خواستند با وی ازدواج کنند، به شرح، توضیح و توصیفاتی که مادر یا خواهر خود که به خواستگاری می‌رفتند اکتفا می‌کردند.

  اقدام ضدشیعی وهابیون در اطراف خانه خدا

 


عده‌ای از وهابیون عربستانی طی شب‌های گذشته اقدام به توزیع کتابچه، مقاله و لوح‌های فشرده 'حاوی مطالبی علیه شیعیان' در اطراف کعبه و مسجدالنبی، در میان نمازگزارن و زائران کردند.

 

 

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز،دولت آل‌سعود و علمای وهابی درباری این کشور که به هجمه‌های گسترده علیه شیعیان سراسر جهان بویژه شیعیان عربستان ادامه می‌دهند در شبهای گذشته به انتشار مقالاتی ضد تشیع در کعبه و مسجد النبی(ص) پرداخته‌اند.
افراد فتنه‌انگیز وابسته به نظام آل‌سعود در ساعت های 11 شب و 2 بامداد در اطراف کعبه حضور می یابند و کتابچه و مقالاتی که درباره اعتقادات و خطرات پیروان اهل بیت (ع) بر جامعه است را توزیع می کنند.
توزیع این کتابچه ها سراسر فتنه در حالی صورت می گیرد که نیروهای امنیتی در این اماکن حضور داشته و از هرگونه برخورد با عوامل انتشار این موارد خودداری می ورزند.
فتنه انگیزان وهابی همچنین در ساعات پایانی شب در مسجد النبی (ص) حاضر می شوند و لوح های فشرده ای را که حاوی مطالب علیه تشیع است را میان نمازگزاران توزیع می کنند.
 شیعیانی که در این اماکن مقدس حضور داشته و شاهد توزیع کتابچه، مقاله و لوح های فشرده علیه پیروان اهل بیت (ع) و مذهب تشیع بودند از سکوت و بی تفاوتی نیروهای امنیتی و علمای حاضر در این اماکن نسبت به توزیع این مطالب فتنه انگیزانه به شدت انتقاد کردند.
گفتنی است پس از آنکه شیعیان عربستان در ماه های گذشته با هدف مطالبه حقوق از دست رفته خود، آزادی زندانیان سیاسی، ریشه کن شدن تبعیض و خروج نیروهای سعودی از بحرین به صورت مسالمت آمیز به راهپیمایی می پردازند، دولت آل سعود فشار علیه شیعیان این کشور را به شدت افزایش داده است.
مقامات آل سعود و علمای وهابی عربستان که از حامیان آشوب در سوریه به شمار آمده و حتی درصدد مسلح ساختن آشوبگران در این کشور هستند هرگونه اعتراض و تجمع در عربستان را ممنوع اعلام کرده و به نیروهای امنیتی دستور داده اند به افرادی که به صورت مسالمت آمیز تجمع می کنند، تیراندازی کنند.
تاکنون 8 جوان شیعه بر اثر این تیراندازی ها به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر که در میان آنان کودک و خانم دیده می شوند نیز زخمی شده اند.
وزارت کشور، علما و رسانه های وابسته به آل سعود نیز نسبت به جنبش مسالمت آمیز شیعیان منطقه شیعه نشین شرقیه واکنش نشان داده و حتی سخنان شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف که از کشتار شیعیان از سوی نیروهای امنیتی انتقاد کرده بود به شدت مورد تهاجم رسانه ای قرار داده اند.

 



ادامه مطلب ...

 پخش فیلمهای خصوصی و عروسی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان

پخش فیلمهای خصوصی و عروسی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و فریب افراد ساده لوح با سودای شهرت و دریافت پول، دام جدید گردانندگان این شبکه‌ها برای ترویج بی‌بند و باری است که تنها ارمغان آن برای مخاطبان متلاشی شدن کانون خانواده و به حراج گذاشتن آبروی آنهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی قبل برای اولین بار یکی از شبکه‌های ماهواره ای فارسی زبان با اجرای مسابقات رقص، آواز و پخش فیلم های خصوصی اقدام به جذب جوانان و مخاطب برای تبلیغات خود کرد. مدیران این شبکه مدعیند افراد با ارسال فیلم های خانوادگی به ویژه مراسم خواستگاری و عروسی خود می توانند هزار دلار دریافت کنند. در این میان برخی افراد ساده لوح در دام افتاده اند و برای دریافت پول فیلم های خانوادگی را به دفتر این شبکه ارسال کرده اند اما نه تنها پولی به آنها پرداخت نشده بلکه عواقب آن زندگی خانوادگیشان را دچار مشکلات مختلفی کرده است. 

رضا ــ ن یکی از جوانانی است که فیلم ازدواج خود را برای این شبکه ارسال کرده است. او پس از پخش شدن فیلمش دچار مشکلاتی شده و به پلیس مراجعه کرده است." پس از ازدواج با مشکلات مالی روبرو شدم. وقتی تبلیغ ارسال فیلم را در یکی از این شبکه ها دیدم مسئله را با همسرم درمیان گذاشتم، او مخالفت کرد اما پس از مدتی موافقت کرد و فیلم را ارسال کردیم. همه چیز زندگی مان خوب بود اما با گذشت چند روز از پخش فیلم مزاحمتها برای من و همسرم آغاز شد. دیگر خسته شده ام و می خواهم از دست مزاحمان شکایت کنم."



ادامه مطلب ...

حجت الاسلام پناهیان در جمع جوانان حامی جبهه پایداری در شهرری

مصلحتی برای رأی ندادن به انقلابیها وجود ندارد/ نماینده ای انتخاب کنید که دشمن از او بترسد/ پاسخ به ادعاي مطهري

 شهرری قبله تهران است. این را رهبر معظم انقلاب فرموده اند و حقا که این دیار بارها نشان داده است که برازنده این لقب است. در انتخابات نیز تصمیم اهالی ری معمولا سرنوشت ساز بوده است و از این جهت است که در چند روز اخیر و حتی قبل از شروع زمان تبلیغات، رفت و آمد نامزدهای انتخابات مجلس به این شهر زیاد شده است. اما این‌بار جوانان سوم تیری ری جمع شده بودند تا از سخنان حجت‌الاسلام پناهیان توشه بصیرت بگیرند و در انتخابات پیش رو اصلح را انتخاب کنند.




ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 66
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 158
بازدید ماه : 157
بازدید کل : 125159
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

Alternative content