حضور تا ظهور
از سال 260 امام حاضر است غیبت به معنای عدم رؤیت است نه عدم حضور
درباره وبلاگ


به سایت حضور خوش آمدید من را با نظرات خودتون سر فراز کنید
نويسندگان

  اقدام ضدشیعی وهابیون در اطراف خانه خدا

 


عده‌ای از وهابیون عربستانی طی شب‌های گذشته اقدام به توزیع کتابچه، مقاله و لوح‌های فشرده 'حاوی مطالبی علیه شیعیان' در اطراف کعبه و مسجدالنبی، در میان نمازگزارن و زائران کردند.

 

 

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز،دولت آل‌سعود و علمای وهابی درباری این کشور که به هجمه‌های گسترده علیه شیعیان سراسر جهان بویژه شیعیان عربستان ادامه می‌دهند در شبهای گذشته به انتشار مقالاتی ضد تشیع در کعبه و مسجد النبی(ص) پرداخته‌اند.
افراد فتنه‌انگیز وابسته به نظام آل‌سعود در ساعت های 11 شب و 2 بامداد در اطراف کعبه حضور می یابند و کتابچه و مقالاتی که درباره اعتقادات و خطرات پیروان اهل بیت (ع) بر جامعه است را توزیع می کنند.
توزیع این کتابچه ها سراسر فتنه در حالی صورت می گیرد که نیروهای امنیتی در این اماکن حضور داشته و از هرگونه برخورد با عوامل انتشار این موارد خودداری می ورزند.
فتنه انگیزان وهابی همچنین در ساعات پایانی شب در مسجد النبی (ص) حاضر می شوند و لوح های فشرده ای را که حاوی مطالب علیه تشیع است را میان نمازگزاران توزیع می کنند.
 شیعیانی که در این اماکن مقدس حضور داشته و شاهد توزیع کتابچه، مقاله و لوح های فشرده علیه پیروان اهل بیت (ع) و مذهب تشیع بودند از سکوت و بی تفاوتی نیروهای امنیتی و علمای حاضر در این اماکن نسبت به توزیع این مطالب فتنه انگیزانه به شدت انتقاد کردند.
گفتنی است پس از آنکه شیعیان عربستان در ماه های گذشته با هدف مطالبه حقوق از دست رفته خود، آزادی زندانیان سیاسی، ریشه کن شدن تبعیض و خروج نیروهای سعودی از بحرین به صورت مسالمت آمیز به راهپیمایی می پردازند، دولت آل سعود فشار علیه شیعیان این کشور را به شدت افزایش داده است.
مقامات آل سعود و علمای وهابی عربستان که از حامیان آشوب در سوریه به شمار آمده و حتی درصدد مسلح ساختن آشوبگران در این کشور هستند هرگونه اعتراض و تجمع در عربستان را ممنوع اعلام کرده و به نیروهای امنیتی دستور داده اند به افرادی که به صورت مسالمت آمیز تجمع می کنند، تیراندازی کنند.
تاکنون 8 جوان شیعه بر اثر این تیراندازی ها به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر که در میان آنان کودک و خانم دیده می شوند نیز زخمی شده اند.
وزارت کشور، علما و رسانه های وابسته به آل سعود نیز نسبت به جنبش مسالمت آمیز شیعیان منطقه شیعه نشین شرقیه واکنش نشان داده و حتی سخنان شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف که از کشتار شیعیان از سوی نیروهای امنیتی انتقاد کرده بود به شدت مورد تهاجم رسانه ای قرار داده اند.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:خرافات,قرآن,اساطیر,اسطوره,سوره,کفار, :: 23:46 :: نويسنده : ali

 

خرافات از منظر قرآن

 

 

 

قرآن كریم، از خرافات با عنوان «اساطیر» یاد كرده است. «اساطیر» به معنای «اباطیل» و سخنان بیهوده‌ای است كه هیچ پایه و اساسی ندارند[1] و مراد از «اساطیر» نوشته‌های باطل، حكایت‌های دروغ، ‌افسانه‌های بی‌اساس می‌باشد. «اساطیر» از ریشه «سطر» و جمع الجمع است و «اساطیر» به گفته راغب جمع «اسطوره» است.[2]

قرآن كریم، به مناسبت‌های مختلف از «خرافات» با عنوان «اساطیر»، یاد كرده است چنانكه می‌فرماید: «...یَقُولُ الَّذِینَ كَفَرُوا إِنْ هذا إِلاَّ أَساطِیرُ الْأَوَّلِین؛[3]... و كافران می‌گویند اینها افسانه‌های پیشنیان است.

در جایی دیگر می‌فرماید: «لَقَدْ وُعِدْنا هذا نَحْنُ وَ آباؤُنا مِنْ قَبْلُ إِنْ هذا إِلاَّ أَساطِیرُ الْأَوَّلِین؛[4] این وعده‌ای است كه به ما و پدرانمان از پیش داده شده،‌اینها همان افسانه‌های خرافی پیشینیان است».

و نیز در سوره‌ها و آیات دیگر مانند: انفال، 31؛ نحل، 24؛ مؤمنون، 83؛ فرقان، 5؛ احقاف،17؛ قلم،15؛ مطففین،13؛ كلمه «اساطیر» به معنای افسانه‌ها و خرافات آمده است كه غالباً از ناحیه كفار و مشركان به پیامبر اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ و كتاب مقدس قرآن نسبت داده می شده است.

 



ادامه مطلب ...

 



اولين نرم افزار رايگان و جامع ضد وهابيت
«ياوران دجال»


همانطور كه مي دانيد فرقه ضاله وهابيت ، اين غده سرطاني زاييده دست استكبار جهاني درون دنياي اسلام، كه كمتر از 300 سال از روز شوم پيدايشش مي گذرد، همواره با هدف قرار دادن اعتقادات راسخ و بي بديل جهان تشيع، سعي در انزواي اين مكتب سراسر نور و رحمت نموده و بنيانگزار فتنه و تفرقه ميان فرق مختلف اسلامي به خصوص شيعه و سنت بوده است.فرقه اي كه به اذعان علماي اهل سنت نيز كافر شناخته شده و بايد هر چه زودتر ريشه كن گردد.

نرم افزار ياوران دجال ، به همت جمعي از كارشناسان ، اساتيد و كاربران فعال انجمن گفتگوي ديني در مدت كمتر از سه ماه تحقيق و فعاليت مستمر طراحي شده و سعي گرديده در قالبي مفيد و مختصر پوشش جامعي از شناخت وهابيت ،اهداف اين فرقه ضاله ، اقدامات جنايتكارانه و راههاي مبارزه با آن را به صورت متن ، صوت ، فيلم ، تصوير ، كتاب ، نرم افزار و ... ارائه نمايد.



ادامه مطلب ...

 پاسخ: 

این قبیل کارها اموری برای دفع بلا و چشم زخم محسوب می شود ؛ در نتیجه بد نیست ابتدا به اصل مساله چشم زخم نگاهی دقیق بیندازیم :
در عصر پیامبر(ص) میان قبیله بنی اسد بد چشمانی بودند که چشمان شان اثرات به خصوصی در اشیا می‏نهاد. اینان تصمیم گرفتند با چشم خویش پیامبر را صدمه و زیان بزنند که آیه: «و إنْ یکاد الّذین...»(1) نازل شد.
در هر حال اصل تاثير گذاري چشم امري حقيقي است، چنان كه حضرت یعقوب به فرزندانش فرمود: «ای فرزندانم! از یک در داخل نشوید و از درهای گوناگون وارد شوید».(2) مفسران نقل نموده‏اند که وي بیم آن داشت که مردم به فرزندانش رشک برده و مورد چشم زخم واقع شوند، زیرا احتمال می‏داد که وقتی یازده برادر جوان و رشید با هم وارد بر عزیز مصر شوند، مورد چشم زخم قرار گیرند.(3)
امیرمؤمنان می‏فرمایند: «چشم زخم حق است . توسّل به دعا برای دفع آن نیز حق است».(4)
حقیقت این مسئله از دیدگاه دانش بشری به طور دقیق و کامل مشخص نمی‏باشد،اما نظریه هایی ابراز شده ، از آن جمله بعضی از دانشمندان معتقدند در برخی از چشم‏ها نیروی مغناطیسی خاصی نهفته است که کارآیی زیادی دارد، حتی با تمرین و ممارست می‏توان آن را پرورش داد. اگر چه مسئله از جهت علمی کاملاً روشن نباشد، اما جایی برای انکار اصل این عامل وجود ندارد . اما مهم راه كارهاي مقابله با اين امر خطرزا است .
در روایات وارد شده که پیامبر برای دفع اين خطرات از امام حسن و امام حسین(ع) این دعا را خواندند: «أعیذکما بکلمات التامة و أسماء اللَّه الحسنی کلّها عامة، مِن شر السامة و الْهامة، و مِن شرِّ کل عینٍ لامة، و مِن شر حاسدٍ إذا حسد؛
شما را به کلمات تامه و اسمای حسنای خداوند از شر مرگ و حیوانات موذی و هر چشم بد و حسود آن گاه که حسد ورزد می‏سپارم».(5)
 

 



ادامه مطلب ...

  تفسیر المیزان ویژه موبایل


Imageتفسیر المیزان  اثر ارزشمند دانشمند بزرگ ، استاد فقیه علامه سید محمد حسین طباطبائی (ره) با فرمت جاوا قابل اجرا در اکثر گوشی ها تقدیم به شیعیان عزیز

 

 

 

  دانلود 10 جلد اول تفسیر المیزان (حجم 4.9 مگابایت)

 دانلود 10 جلد دوم تفسیر المیزان (حجم 4.7 مگابایت)

پسورد:  www.yasinmedia.com

 نمای کعبه

کلیپ  نمای داخلی کعبه برای موبایل آماده دانلود می باشد .دانلود با حجم ۵٫۴ مگابایت

 

 موذن

این نرم افزار در جهت ادای هر چه بهتر فرایض شما عزیزان در اول وقت توسط شرکت مبین تهیه گردیده است.
لازم به ذکر است که اوقات شرعی این نرم افزار مخصوص شیعیان طراحی گردیده است.
اگرچه نتایج با دقت ثانیه نوشته شده اند ولی پدیده های نجومی را که تابع حرارت، فشار و … هستند
را می توان با دقت حدود چند دقیقه بدست آورد. پس در هنگام ادای فرایض لازم است چند دقیقه احتیاط کنید.
قابلیت های نرم افزار:محاسبه اوقات شرعی شهرهای مختلف
قابلیت افزودن شهر جدید
قابلیت پخش اذان در سه وقت شرعی
قابلیت پخش دعای ربنا قبل از اذان مغرب
انتخاب اذان از بین اذان های استاد مؤذن زاده، استاد صبحدل و استاد شریف
قابلیت اجرای خودکار برنامه در شروع ویندوز
دانلود با حجم ۱٫۴ مگابایت

 

 رساله 12مرجع

 

دانلود نرم افزار رساله ۱۲ مرجع اندروید وجاوا :سایت تخصصی نرم افزار مذهبی موبایل و رایانه اسلامی اینبار نرم افزار رساله و توضیح المسائل ۱۲ تن از مراجع عظام تقلید را برای دانلود قرار داده است .با این نرم افزار مذهبی شما ۱۲ رساله را با فرمت اندروید در گوشی خود همیشه دارید . با تشکر از سایت قائمیه اصفهان

 

دانلود نرم افزار رساله ۱۲ مرجع برای گوشی

117-fa-resaleye 12marjaa.apkدانلود رساله ۱۲ مرجع برای گوشی های اندروید

117-resaleye 12marjaa.zipدانلود نرم افزار ۱۲ مرجع برای گوشی های جاوا

 

 وسائل شیعه

کتاب ((جهاد النفس )) در مجموعه گرانسنگ حدیثى ((وسائل الشیعه)) در نزد عالمان اخلاق از اهمیت ویژه اى برخوردار بوده است و آن پاک نهادان همواره تشنه کامان اخلاق اسلامى و سالکان طریق را به خواندن و عمل کردن به این کتاب شریف سفارش مى نموده اند، این امر ما را بر آن داشت تا به ترجمه این کتاب که به حق ((زنده کننده دلها)) و ((شناساننده راه نیکبختى)) است همت گماریم .آیت الله شیخ محمدتقی بهجت می فرمایند : هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب جهاد النفس «وسایل الشیعه » را مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید بعد از یک سال خواهید دید که حتما عوض شده اید مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی می کند.

ویژگیهاى این اثر
۱ – از آنجا که این ترجمه براى استفاده عموم است از ذکر سلسله سند احادیث که مورد اعتنا و توجه خواص است ، خوددارى گردیده است .
۲ – احادیث با دقت فراوان اعراب گذارى و به صورت مسلسل شماره گذارى شده است .
۳ – احادیث در یک طرف و در طرف مقابل دقیقا ترجمه هر یک آورده شده به گونه اى که به ندرت ترجمه کلمه اى از حدیثى در صفحه بعد جاى گرفته است .
۴ – هیچ یک از احادیث کتاب حذف یا تقطیع نگردیده است و تنها در یک مورد از ذکر حدیثى که در همان باب از یک معصوم دو بار تکرار گردیده است خوددارى شده است .
۵ – آیاتى که در ضمن احادیث آورده شده با قلمى متمایز مشخص گردیده و نشانى هر آیه در زیر صفحه ذکر شده است . 

 

.دانلود با حجم ۱٫۱۲ مگابایت

 

 

 

قرائت ترتیل قرآن با صدای استاد سعدالغامدی با تفکیک سی جز برای دانلود  آماده شده است . 

دانلود بخش اول با حجم  ۴۷٫۶۸ مگابایت

دانلود بخش دوم با حجم ۴۷٫۶۸ مگابایت

دانلود بخش سوم با حجم ۴۷٫۶۸ مگابایت

دانلود بخش چهارم با حجم ۱۰٫۵ مگابایت

 

پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 71
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 163
بازدید ماه : 162
بازدید کل : 125164
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

Alternative content