حضور تا ظهور
از سال 260 امام حاضر است غیبت به معنای عدم رؤیت است نه عدم حضور
درباره وبلاگ


به سایت حضور خوش آمدید من را با نظرات خودتون سر فراز کنید
نويسندگان

 یهودیان و بعد مسیحیان  شورایی تشکیل دادند و اضافاتی  را  رد  و کتابهایی تأیید شد و نسخه  تأیید نشده و حذف شده بعدا به اپوکریفا (apocrypha مشهور شد به معنای مخفی و پوشیده است و اینها جنبه غیر قانونی دارد

نکته :  هم در عهد عتیق و هم در عهد جدید کتابهای اپوکریفایی هست منتها یهودیان و مسیحیان پروتستان کتابهای اپوکریفا را به کلی کنار انداختند و به آن توجهی ندارند و مسیحیان ارتودوکس و کاتولیک موضع متعادل تری نسبت به این کتابها گرفتند و اینها را به عنوان قانون ثانوی در کنار بقیه عهدین پذیرفته اند

اناجیل اپوکریفایی

نامه ها و رساله های اپوکریفایی

انجیل عبرانیان

اعمال پطرس

انجیل مصریان

اعمال پولس

انجیل پطرس

اعمال یوحنا

انجیل مرقیون

اعمال توماس

انجیل توماس

اعمال اندریاس

انجیل فیلیپس

مکاشفه دوم یوحنای رسول

انجیل کودکی

رساله کلمنت

انجیل کودکی عربی. 5م. ساخت پرنده گلي و زنده شدن آن

رساله برنابا

نوشته غنوسیان

رساله پولس به لاودوکیان

انجيل برنابا

رساله سوم پولس به قرنتیان

تلمود

تورات شفاهي

תלמוד

 Talmud

 لامَد= يادداد.

 تلمود= آموزش 


تلمود و انگيزه نگارش آن

ما مسلمانان بسياري از احكام خود را از روايات مي گيريم . كتاب و سنت با هم . در يهوديت نيز همين گونه است . علاوه بر كتاب ، يك مجموعه اي شبيه سنت ما دارند با عنوان تلمود كه حجمي با حجم كتاب بحار الانوار دارد .

وقتي كه بخت نصر به دولت يهودا حمله كرد قدس را از بين برد و كتاب هاي عهد عتيق را هم آتش زد. برخي از يهوديان را به اسارت گرفتند و به بابل آوردند. اين اشخاص به درخانه علماي ديني شان مي آمدند و احكام را مي پرسيدند. سوالات ديني و شرعي خود كه در عهد قديم نبود را از سنهدرين مي پرسيدند.

سنهدرين چيزي مانند شوراي استفتاي مراجع تقليد است . شوراي استفتا مباني فقهي و اصولي مرجع را مي داند وبر آن مباني پاسخ سوالات را مي دهد. سنهدرين نيز شورايي مركب از علماي يهود بود كه در دوران اسارت شكل گرفته بود تا پاسخگوي سوالات مردم باشد. آنان احساس ميكردند پاسخ همه سوالات را نمي توان از عهد عتيق گرفت . لذا غير از آنچه در عهد عتيق است به سنت شفاهي نيز روي آوردند.

سنت شفاهي ، كلماتي بوده است كه حضرت موسي ع فرموده و سينه به سينه نقل مي شده است .

وقتي بخت نصر به قدس حمله كرد ، علما احساس كردند كه لازم است اين سنت شفاهي براي اين كه از دست نرود ،‌ مكتوب شود ......



ادامه مطلب ...

 

دعای وزیر اطلاعات در کنار خانه حضرت زهرا چه بود

دعای وزیر اطلاعات در کنار خانه حضرت زهرا چه بود
ایران > سیاست  - همشهری آنلاین:
حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات که نوروز امسال توفیق تشرف به سرزمین وحی را پیدا کرده است، به طور ویژه به زیارت مسجدالنبی مشرف شد و ساعتی را در کنار بیت حضرت زهرا سلام الله علیها به راز و نیاز پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، دولت سعودی بخاطر مسئولیت خاص حجت‌الاسلام مصلحی زمینه تشرف وی به مسجدالنبی به صورت ویژه را فراهم کرد.

مصلحی که ساعتی در خلوت مسجدالنبی توانست در کنار بیت حضرت زهرا به راز و نیاز بپردازد، به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج گفت: در این مکان شریف برای تعجیل در ظهور و فرج آقا امام زمان(عج) و نصرت و پیروزی اسلام و مسلمین دعا کردم.

وی افزود: دیگر دعای من به نتیجه رسیدن بیداری اسلامی و پیروزی و دستیابی به اهداف بلند مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی بود.

 

 سالروز رحلت آیت الله بروجردی مرجع عالیقدر جهان تشیع :

11 فروردین سال 40 و در زمان رحلت آیت الله بروجردی محمد رضا پهلوی در پیام تسلیتی ، درگذشت ایشان را به آیت الله حکیم در عراق تسلیت گفت و اسناد منتشر شده بعدی هم نشان از جریانی سیاسی داشت که آن پیام هم در ذیل آن معنا می یافت .
کد خبر: ۲۳۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
 
امروز سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله بروجردی مرجع تمام و عالیقدر جهان تشیع است . ایشان در چنین روزی در سال 1340 دارفانی را وداع گفته و با رحلت ایشان ثلمه ای بر مرجعیت شیعه وارد شد . جریانات سیاسی آن روزگار نیز بسیار کوشیدند جای خالی آیت الله بروجردی همچنان در ایران خالی بماند . 

به گزارش «تابناک »،  با رحلت آیت الله بروجردی که در آن زمان مرجعیت عام جهان تشیع بودند ، تلاش های بسیاری شد که در مرحله اول مرجع عامی در جهان تشیع مطرح نگردد و ثانیا در صورت مطرح شدن مرجع عام این مرجعیت در خارج از ایران و در سرزمین دیگری حضور داشته باشد و در واقع مرجعیت شیعه را قم به نجف منتقل شود تا هیچگاه خطری را از ناحیه مرجعیت شیعه احساس نکند.

بر اساس اسنادی که از سیستم های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم سابق باقی مانده است این مساله به خوبی نشان داده شده است که بنا بر این بوده است که زمینه بر جانشینی هر کسی به غیر از حضرت امام (ره ) و حتی المقدور در خارج کشور مهیا شود . که البته هیچگاه این گونه نشد. حتی در پیام تسلیتی که محمد رضا پهلوی به مناسبت رحلت آیت الله بروجردی در رادیو خواند خطاب پیام تسلیت وی آیت الله حکیم در عراق بود  و نه روحانیت و حوزه های علمیه ایران  .............................


ادامه مطلب ...

   امام(ره) در مقاطع مختلف و به مناسبتهای گوناگون درباره انتظار سخن گفته و در ضمن سخنرانیهای گوناگون برداشتهایی که دیگران از انتظار فرج داشته‌اند نقد کرده که به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود:


1. درباره دیدگاه کسانی که تکلیف مردم در زمان غیبت را تنها دعا برای تعجیل فرج حضرت حجت می‌‌دانند چنین فرموده است:

«برداشتهایی که از انتظار فرج داشته شده است... بعضی‌ها انتظار فرج را به این می‌دانند که در مسجد، در حسینیه و در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان(عج) را از خدا بخواهند... اینها البته نهی از منکر هم می‌کردند و امر به معروف هم می‌کردند، لکن همین، دیگر غیر از این کاری ازشان نمی‌آمد و فکر این هم نبودند که یک کاری بکنند»[4]

2. دیدگاه دوم که مطرح است و تفاوت آن با دیدگاه اول این است که در این دیدگاه عمل بوظیفه مطرح است ولی امر بمعروف و نهی از منکر جزء وظایف شمرده نشده‌اند. همانند نظر اول که افزون بوظایف شرعی امر بمعروف را نیز از نظر دور نداشته است، حضرت امام در این باره می‌فرماید:

«یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می‌گفتند این است که ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه می‌گذرد، بر ملت‌ها چه می‌گذرد، بر ملت ما چه می‌گذرد، به این چیزها ما کار نداشته باشیم، ما تکلیف‌های خودمان را عمل می‌کنیم، برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند و کار آن چه در دنیا می‌گذرد یا در مملکت خودمان می‌گذرد نداشته باشیم. اینها هم یک دسته‌ای، مردمی بودند که صالح بودند.»[5]



ادامه مطلب ...


شَهرُ رَمَضَان اَلذِي اُنزِلَ فِيه اَلقُرآن

نرم افزار قرآن کريم همراه، به سه زبان فارسي، عربي، و انگليسي منتشر شده است. کاربر مي تواند زبان مورد نظر را انتخاب نمايد. نرم افزار قرآن کريم شامل متن قرآن به همراه ترجمه فارسي و انگليسي به همراه تفسير روايي برهان ارائه گرديده است. 

از ويژگي هي اين نرم افزار قرائت کامل ترتيل قرآن کريم است که با کپي نمودن فايل صوتي بر روي کارت حافظه تلفن همراه اين امکان براي کاربر فعال خواهد بود. 

جهت دريافت فايل صوتي برنامه اينجا را کليک کنيد:

ويژگيهاي اين نسخه :

- امکان جستجو در متن قرآن و جستجو در متن تفسير
- امکان ياداشت نويسي در کنار يه دلخواه
- امکان نشانه گذاري متعدد
- انتخاب تکرار تلاوت
- انتخاب اندازه قلم
- دسترسي به جزء مورد نظر
- دستيابي به آخرين مطالعه
- امکان ارسال يه انتخاب شده با پيامک
- گرافيک زيبا و کاربري آسان از ويژگي هي نرم افزار قرآن کريم منتشر شده توسط مؤسسه مبين موبيل است.
 

مؤسسه مبين موبيل بزودي يکي از تفاسير فارسي را به ين نرم افزار ضميمه خواهد کرد

دریافت نرم افزار

مفاتيح الجنان
نسخه ويژه سيستم عامل آندرويد (1)

"موسسه مبين موبايل" با هدف گسترش فرهنگ و علوم اسلامى و ارائه معارف والاى توحيدى، اين افتخار را دارد که اولين نسخه نرم افزار آندرويد "مفاتيح الجنان" را توليد و در اختيار علاقه مندان قرار دهد. اين نسخه شامل کليات مفاتيح الجنان (ادعيه، زيارات، ملحقات و حاشيه مفاتيح) است. 
لازم به ذکر است به دليل اينکه در توليد اين نرم افزار از استاندارد هاي آندرويد استفاده شده بايد تلفن همراه شما زبان فارسي را پشتيباني کند که در غير اين صورت نرم افزار قابل اجرا نخواهد بود. 

سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:اسلام,نوروز,عید,پیامبر,امام صادق,عیدی,مبارک, :: 22:44 :: نويسنده : ali

  

بنیانگذاران نوروز در اولین روز بهار، ایرانیان هستند و تنها ملتی كه فصل شكفته شدن گیاه و نبات و آغاز شكوفایی هستی و نظام را عید بزرگ ملی خویش شمرده اند، ایرانیان اند. 

با روی كار آمدن دولت صفوی و برگزیدن تشیع به عنوان مذهب رسمی، این جشن، رونق و تازگی و درخششی دیگر یافت. 
در این عصر ، علمای شیعه به گردآوری احادیث پیامبر (ص) و امامان (ع) در مورد نوروز، اقدام كردند كه از همه مهمتر، كتاب 'السماء والعالم' تالیف علامه مجلسی است كه جلد چهاردهم 'بحار الانوار' را تشكیل می دهد و مشتمل بر روایات و اعمال مستحبی و اذكار و فضایل نوروز است...........

'معلا' پسر 'خنیس' می گوید: در نوروز، به محضر امام صادق(ع) رسیدم. ایشان به من فرمودند: 'آیا این روز را می شناسی؟'، گفتم: فدایتان شوم! ایرانیان، این روز را بزرگ می شمارند و در این روز، برای یكدیگر هدیه می برند. 

حضرت فرمودند: 'به خانه خدا در مكه سوگند، مباركی این روز، به خاطر چند واقعه قدیمی است كه آن را برایت شرح می كنم. ای معلا! روز نوروز، روزی است كه خداوند از بندگان خود بر عبادتش عهد و میثاق گرفت و این روز، اولین روزی است كه خورشید در آن طلوع كرد و بادها به وزش درآمدند و كشتی حضرت نوح(ع)، بر كوه جودی (آرارات) قرار گرفت. 
در این روز، جبرئیل بر پیامبر خدا(ص) نازل شد. در این روز، پیامبر خدا(ص)، امیرالمومنین(ع) را بر دوش خود سوار كرد تا بت های قریش را از روی خانه كعبه به زیر انداخت و در هم شكست و در همین روز در غدیر خم، او را به جانشینی خود برگزید و برایش بیعت گرفت ...، و این روز، همان روزی است كه قائم ما در آن، ظهور خواهد كرد و در همین روز، قائم ما بر دجال، پیروز خواهد گشت و او را در زباله دان كوفه به دار خواهد كشید و هیچ روز نوروزی نیست، مگر آن كه ما، در آن، انتظار فرج داریم. این روز، از ایام ماست و از روزهای شیعیان ما به شمار می آید كه ایرانیان، آن را حفظ كردند و شما عرب ها آن را ضایع ساختید. 

                              

همچنین از امام صادق(ع) روایت شده كه: 'هرگاه نوروز شد، غسل كن و پاكیزه ترین لباس های خود را بپوش و با بهترین عطرهایت خود را خوشبو نما .' 
نوروز، آن روزی است كه خداوند به دعای یكی از پیامبرانش بر مردم، باران رحمتش را فرو فرستاد و چون آب به عنوان مظهر صفا و پاكی شمرده می شده است، از زمان قدیم، مرسوم بوده كه در نوروز به یكدیگر آب می پاشیدند(جشن آبریزان) و این رسم، همچنان در برخی نواحی ایران، معمول و متداول است. 

 

 

 


در كنار تمام صحنه‌هاي زيباي قرائت دعاي فرج امام زمان(عج) در ميدان لؤلؤ ، اينك بحرين شرايط مظلومانه‌تري را به خود گرفته و تمام شيعيان و مسلمانان واقعي در بحرين شرايط سختي را تجربه مي‌كنند.

 اما اين شرايط، به گونه‌اي ديگر مسبوق به سابقه است و آن هنگامي است كه پادشاه بحرين مي‌رفت تا با دسيسه وهابيون زمانه خود، شيعيان بحرين را به شهادت برساند اما با عنايت مستقيم امام زمان(عج) شيعيان بحرين نجات يافتند.

اين واقعه كه با عنوان قضيه انار در روضه‌هاي مرحوم كافي معروف است، حكايت از حضور يك ناصبي متعصب و دشمن اهل بيت پيامبر(ص) به عنوان وزير حاكم وقت بحرين دارد كه از هيچ دسيسه‌اي جهت ضربه زدن به شيعيان كوتاهي نمي‌کرد و در مهمترين دسيسه‌اش، اناري را خدمت حاكم ارائه مي‌كند كه با حك شدن برجسته مطالبي خلاف عقايد شيعيان بر روي آن و جلوه دادن آن به عنوان معجزه الهي و دليلي بر بطلان شيعيان، حاكم را قانع مي‌نمايد كه در صورت عدم پاسخ مناسب شيعيان در برابر اين واقعه يا شيعيان مطيع خواسته‌هاي آنها شده يا كشته شوند.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 17:10 :: نويسنده : ali

بسم الله....

سلام دوستانم

دم عیدی برایتان داستانک زیبایی آورده ام. بخوانید و سعی کنید بی تفاوت نباشید:

ســـینِ هفـــتم

پسرک بقچه تغذیه ی همیشگی اش را از دست بی بی گرفت و بره ها و بزغاله هایش را به بیرون "هی" کرد.

نه پدری داشت و نه مادری و حتی نه مادر بزرگی. از نوزادی در خانه ی بی بی بود و همه ی زندگی اش هم او.

ساده ترین لباس های روستایی، همان ها که بقیه ی کودکان روستا کهنه کرده بودند را به تن داشت.

در کوچه ها ی روستا هیچکس نبود. انگار همه مرده بودند.

اما صدای مردم روستا از خانه هایشان شنیده می شد. صدای تلویزیون هم.



ادامه مطلب ...
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 106
بازدید ماه : 105
بازدید کل : 125107
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

Alternative content